poniedziałek, 4 lipca 2011

Samochodowe "brzydale"


Dzisiaj po ponad tygodniowej przerwie przedstawiam wam w 100% subiektywny i wcale nieobiektywny ranking najbrzydszych samochodów ostatnich kilkunastu lat. Zobaczcie czy na tej liście znajduje się Wasz samochód :)


Na początku chcę zaznaczyć, iż nie skupiałem się na samochodach niszowych, produkowanych kilkadziesiąt lat temu gdzieś pod Bangladeszem - mój ranking opieram na samochodach, które na co dzień możemy spotkać na polskich ulicach i które wbrew swojemu designowi cieszą się niemałą popularnością... No to zaczynamy.

6. Porsche Panamera


Wiadomym jest, iż każdy facet prędzej czy później zapragnie mieć Porsche. Do ubiegłego roku, kiedy to zadebiutowała Panamera, sam powiedziałbym "Chciałbym mieć Porsche. Nieważne jaki model. Byle Porsche." Niestety po wprowadzeniu na rynek tego modelu nie wypowiedziałbym tego zdania ponownie... Wszystkie modele Porsche - byle nie Panamera. Abstrahując od nowinek technicznych, niesamowitej jednostki napędowej itp. itd. (skupiam się tylko na wyglądzie!) ten model jest po prostu brzydki - wygląda na zmęczonego dziadka 911-ki, zgarbionego i przykurczonego. W chwili gdy Porsche zaanonsowało jego produkcję, miałem nadzieję na coś w rodzaju Maserati Quattroporte, a z całego procesu projektowania wyszedł klops i auto które ma do zaoferowania klientom wszystko oprócz wyglądu...

5. BMW X6


Wobec tego samochodu miałem mieszane uczucia, skrajne nawet bym powiedział. Na początku zachwyciłem się awangardowym stylem X6-ki, oraz tym, że jest to jedyny w swoim rodzaju samochód. Później jednak dotarło do mnie jakim bezsensem jest X6-ka - nie jest to ani auto sportowe (seria 6) ani też terenowe (seria X), wtedy dopiero zacząłem dostrzegać mankamenty tego auta... Przód samochodu może się podobać, jednak tył to porażka projektantów z Monachium - bagażnik jest na wysokości metra, albo i wyżej... klapa wygląda jak od BMW serii 5GT (czyli słabo), a ciekawie poprowadzona linia nadwozia została spartaczona od tylnego słupka w tył...

4. Fiat Multipla

Oczywiście nie mogło zabraknąć w naszym zestawieniu brzydala poprzedniej dekady, czyli Fiata Multipli. Samochód jest tak brzydki że aż nie wiem czy muszę coś więcej o nim pisać... może jedynie to że jego przód przypomina dziób Kaczora Donalda, z tą różnicą, że Donald był bohaterem kreskówek, a Multipla straszy nas na co dzień...

3. Hyundai Matrix


Pierwszy raz na "Matrixa" natknąłem się ok. 10 lat temu będąc na wakacjach w Chorwacji. Już wtedy dziękowałem polskiemu oddziałowi Hyundaia, że nie zdecydował się na jego import do Polski... jednak zaraz po powrocie okazało się, że Hyundai zdecydował się wprowadzić ten samochód do sprzedaży - naprawdę nie wiem kto chciałby go kupić - całkowicie niespójna stylistyka (spójrzcie na okno za ostatnim słupkiem) a do tego jeszcze w tamtych czasach spora zawoność Hyundaia... Pozostaje jednak faktem, iż po "odcięciu" ostatniej części samochodu powstał całkiem ładny Hyundai Getz :)

2. Ford KA


Tzw. mydelniczka na kołach. Samochód upodobały sobie o dziwo kobiety, mimo jego dyskusyjnej urody... faktycznie patrząc na zdjęcia zastanawia mnie jedna rzecz - jak kobiety mogą mówić o sobie że są estetkami i decydować się w tym samym czasie na zakup takiego samochodu?!

1. SsangYong - Rodius


Ewidentnie mój największy faworyt w tym niechlubnym zestawieniu... Patrząc na ten samochód wydaje mi się, iż jego projektanci postanowili ukarać swoje szefostwo za zbyt niskie zarobki. Nie dość, że wygląda jak karawan do przewożenia zwłok (a ma to być samochód rodzinny), to popisem designer'ów jest tylna część nadwozia wraz z klapą bagażnika. Wygląda to tak, jakby jeden z projektantów stwierdził, iż linia dachu powinna zostać opuszczona, a drugi uważał że powinna ona być przedłużona aż do końca samochodu - nie mogąc dojść do porozumienia połączyli obie idee - wynik widać na powyższych zdjęciach. Tył samochodu składa się z dwóch części - dolna wygląda całkiem obiecująco, przypomina nawet trochę Mercedesa klasy "E". Nad światłami doklejone zostało coś w rodzaju klapy bagażnika dewastując całościowy wygląd samochodu...

6 komentarzy:

  1. he nie stac cie na te samochody i sie wyzywasz , czym jezdzisz???

    OdpowiedzUsuń
  2. Ford Focus RS z 2009

    OdpowiedzUsuń
  3. BMW X6 jest brzydkie? :D

    OdpowiedzUsuń
  4. a ja za to "brzydkie: X6 dałem 340 tys. pln :)

    Mam komfort, siedze wysoko, moc 306KM, wygodnie i bezpiecznie, a do tego prestiżowo.

    Polecam...

    OdpowiedzUsuń
  5. W większości zgadzam się z tym zestawieniem, aczkolwiek to BMW nie jest takie złe ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Akurat to czym jeździmy to jest bardziej indywidualna sprawa i ja jeszcze jestem zdania, że całkiem istotne jest to aby wiedzieć w jakim serwisie nasze auto naprawiać. Ja zazwyczaj korzystam z usług https://autoserwis-bialystok.pl/ i wiem, że to jest właściwy wybór.

    OdpowiedzUsuń