czwartek, 23 czerwca 2011

Nowe BMW M5 !!!

Dzisiaj będzie może trochę bardziej niż subiektywnie, niektórzy może powiedzą nawet że całkowicie nieobiektywnie, ale z jednym na pewno wszyscy się zgodzą - NOWE BMW M5 znowu postawiło wysoko poprzeczkę swoim największym konkurentom!

Pierwszy oficjalny debiut nowej M-piątki będzie miał miejsce na początku lipca podczas Goodwood Festival w Wielkiej Brytanii. Oczywiście zdjęcia i filmy już od jakiegoś czasu krążą po internecie rozgrzewając dziesiątki tysięcy fanów na całym świecie, jednak ma to się nijak do zobaczenia tego samochodu "na żywo"...

Co po niektórzy mogą czuć się zawiedzeni nowym silnikiem M-5ki. Inżynierowie odeszli od 5 litrowego V10 zainstalowanego w poprzednim modelu na rzecz mniejszej 4,4 litrowej 8-cylindrowej jednostki. Wbrew pozorom, moc motoru wcale nie spadła - zamiast 507 KM w nowej "M-piątce" mamy do dyspozycji aż 560 KM! Jednak coś za coś - zmniejszenie litrażu i podniesienie mocy musi łączyć się z dodatkowymi turbinami, i to aż dwoma. Tutaj zagorzali fani prawdziwych silników stwierdzą, iż jest to kolejny napakowany sterydami silnik - będą mieli rację - jednak osiągi samochodu zrekompensują im ten mankament.

Maksymalny moment obrotowy to zapierające dech w piersiach 680Nm dostępne już przy 1500 obr./min ! Moc maksymalna dostępna jest w zakresie 6000-7000 obr/min , więc nie ma co liczyć na zaoszczędzenie na paliwie :) Właśnie... jeśli stać kogoś na samochód za ok. 400 000zł (cena będzie pewnie oscylować wokół tej liczby), to czy naprawdę przejmuje się on kosztami paliwa? Nie wiem czemu, jednak BMW myśli że i owszem - nowy motor jest mniej paliwożerny (0 30%) i w mieszanym cyklu spala 10 l / 100km - (chociaż wydaje mi się iż kierowcy testowi zmieniają biegi przy 3000 obr / min aby osiągnąć taki wynik...)

Doszliśmy do dla wielu najważniejszej części - osiągi ! Otóż najnowsza M-ka przyspiesza od 0-100km/h w czasie 4,4 sek. ; 0-200km/h zabiera jej tylko 13 sekund, a wskazówka licznika (po zdjęciu ogranicznika - czyli po wykupieniu pakietu "M Driver") zatrzyma się na zawrotnych 305km/h !!! Nie ukrywam że z rumieńcami na twarzy czekam aż będę miał okazję zobaczyć to cacko na żywo :) Poniżej dokładna specyfikacja oraz trochę zdjęć aby narobić wam apetytu :)

Silnik: V8, TwinTurbo
Moc: 560KM przy 6000-7000 obr./min.
Max moment obrotowy: 680Nm dostępny od 1500 obr/min
Vmax: 250km/h (305 km/h po zdjęciu kagańca)
Przyspieszenie: 0-100km/h: 4,4sek
Spalanie: 9,9l / 100km (jestem pewien że nawet mojej mamie nie udałoby się zejść do tego poziomu...)



Get the flash player here: http://www.adobe.com/flashplayer

2 komentarze:

  1. Póki co na takie auto mnie nie stać, ale może kiedyś w przyszłości coś się zmieni. Muszę przyznać, że ja jestem bardzo zadowolona z serwisu http://autoserwis-bialystok.pl/ do którego niedawno trafił mój samochód. W innych miejscach słyszałam tylko, że niestety się nie da naprawić,a tu takiego problemu ne było.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno posiadanie nowego auta jest fajną opcją, ale ja raczej póki co jeszcze nie bardzo mogę sobie na to pozwolić. jestem przekonana, że właśnie dobrze jest mieć przy sobie kontakt do pomocy drogowej http://gex-hol.pl/ z której usług ja również zawsze korzystam.

    OdpowiedzUsuń